Твій шлях до успіху

Воркшоп з емоційного інтелекту:

Досконалість з середини

Мета: розвивати емоційний інтелект школярів.
Завдання:
· розвивати емоційну сферу дітей — навчати усвідомлювати свої емоції, їх висловлювати;
· розвивати емпатію, адекватну самооцінку;
· формувати комунікативні навички;
· навчати позитивно сприймати навколишній світ;
· розвивати готовність співпрацювати з іншими, сприяти емоційному зближенню дітей під час спільної діяльності.

Інформаційний блок

В кінці XX століття дослідники звернули увагу, що для успішної кар’єри недостатньо володіти високим інтелектом і бути експертом в своїй сфері. Необхідно щось більше, пов’язане з почуттями та емоціями людини. Ця особиста якість отримала назву «емоційний інтелект» (Emotional Intelligence).
Емоційний інтелект — це вміння дати раду своїм і чужим емоціям: точно зрозуміти, оцінити і виразити їх.Дослідники Джон Мейер та Пітер Селоувей, які наприкінці 20-го століття вперше описали це поняття, називають чотири напрямки емоційного інтелекту:– як ми оцінюємо та виражаємо емоції;– що про них знаємо;– як ними керуємо;– як на їх основі приймаємо рішення.
На думку наукового журналіста Деніела Гоулмана, поняття «емоційний інтелект» включає в себе 5 компонентів.
Самосвідомість — здатність людини правильно розуміти свої емоції і мотивацію, оцінювати свої слабкі і сильні сторони, визначати цілі і життєві цінності.
Саморегуляція — здатність контролювати свої емоції і стримувати імпульси.
Мотивація — здатність прагнути до мети заради самого факту її досягнення.
Емпатія — здатність розуміти емоції, які відчувають оточуючі, враховувати почуття інших людей при прийнятті рішень, а також співпереживати іншим людям.
Соціальні навички — здатність вибудовувати відносини з людьми і направляти їх поведінку в бажаному напрямку.За версією Пола Екмана, американського психолога і фахівця в галузі вивчення емоцій, ми маємо 7 базових емоцій: гнів (злість), печаль (смуток), презирство, відраза, страх, здивування, радість. Вони змішуються в коктейлі і утворюють базу автоматичних реакцій на те, що відбувається. При цьому кілька емоцій (зазвичай дві) є в нашому житті провідними. І важливо відстежити, які саме.
Рефлексія
Що дав мені воркшоп?
Які нові знання я отримав(ла)?
Найбільше мене зацікавило…
Для мене стало відкриттям…
Три слова, якими я можу охарактеризувати цей захід:..
Наступного разу я хочу дізнатися про… і навчитися…

Джерела:

1. Воркшоп «Розвиток емоційного інтелекту педагога» URL: http://www.osvitaua.com/2018/10/66264/
2. Що таке емоційний інтелект, і як він впливає на життя URL: https://life.pravda.com.ua/health/2017/10/15/226957/
3. 7 вправ для розвитку емоційного інтелекту URL: https://happymonday.ua/emocionalnyj-intellekt-7-uprazhnenij-dlya-razvitiya